Skuteczna komunikacja interpersonalna
Odświeżone: Środa, 28 Luty, 2024 12:14
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Skuteczna komunikacja interpersonalna z elementami pracy w zespole.Praca z klientami wymaga szczególnego podejścia - nie tylko nastawienia na rozwiązywanie problemów, ale też umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. Klient oczekuje od nas, że będziemy szybko reagowali, podawali potrzebne informacje, wiedzieli gdzie zadzwonić, z kim porozmawiać i jakie rozwiązanie zaproponować, ale będzie też liczył na to, że poradzimy sobie z jego niezadowoleniem lub po prostu brakiem odporności na stres. W takiej sytuacji to my powinniśmy być osobami, które – niezależnie od okoliczności - zachowują spokój. To ważne z dwóch powodów: po pierwsze w ten sposób budujemy dobry wizerunek firmy, po drugie zachowujemy komfort psychiczny. A to niezbędne, jeśli nasza praca ma nam przynosić satysfakcję.
Komunikacja jest sztuką, a za jej kształt odpowiedzialny jest autor owego dzieła, niezależnie od tego, czy jest nadawcą, czy odbiorcą. Czyli za moją komunikację zawsze odpowiedzialny jestem ja. Nasi rozmówcy mogą mieć zdolności komunikacyjne rozwinięte w mniejszym lub większym stopniu – to oczywiście pomaga lub przeszkadza. Ale osoba, która chce skutecznie się komunikować, czyli: zbierać dane, wyjaśniać, motywować innych, rozwiązywać problemy i argumentować, musi zwracać uwagę przede wszystkim na swój sposób przekazywania i przyswajania informacji.
Wszystkie te umiejętności, choć niedające się zmierzyć i zważyć w prosty sposób, są łatwe, o ile zaczniemy je stosować świadomie. Znacznie ułatwiają współpracę, poprawiają nasze relacje i sprawiają, że praca staje się bardziej satysfakcjonująca i efektywna.
PROGRAM SZKOLENIA
1.Wstęp
-Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2.Kto jest odpowiedzialny za komunikację i dlaczego zawsze ja?
-O tym, że mapa nie jest terenem, a także kilka innych ważnych założeń, które warto poznać, rozpoczynając pracę nad skuteczną komunikacją.
-Ćwiczenie „GŁUCHY TELEFON” - zabawa grupowa, pokazująca, kto jest odpowiedzialny za komunikat, jakie są bariery w procesie komunikacji, jak je przewidywać i umiejętnie obchodzić (ukrywanie intencji, kasowanie, zniekształcenia, generalizacje, kanały, dekodowanie, interpretacje, szumy i zakłócenia wewnętrzne i zewnętrzne)
-Ćwiczenie „TO, CO WIESZ NA PEWNO” – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
-Dlaczego jeśli chcemy być skuteczni w komunikacji, zawsze przejmujemy pełną odpowiedzialność za komunikat? I to nie tylko wtedy, gdy jesteśmy nadawcą.
-Czym jest sprzężenie zwrotne? Ćwiczenie „POWIEDZ MI, CO MAM ZROBIĆ?” -Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
-Ćwiczenie „FIGURA” - w poszukiwaniu wspólnego kodu.
3.Sztuka dopasowania - to nie magia, ale konkretne narzędzia
-Mowa ciała - czy naprawdę jest taka ważna? Nowe spojrzenie na badania Albrechta Mehrabiana.
-TEST ze znajomości mowy ciała – praca w grupie.
-Analiza fragmentów filmów. Wnioski.
-Turniej drużynowy „OCZY I USZY SZEROKO OTWARTE” - techniki aktywnego słuchania, czyli zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie. Praca w grupach na czas, wspólna analiza, wnioski.
-Ukryte metaprogramy – jak zaobserwować różnice między postrzeganiem rzeczywistości i jak tę wiedzę przełożyć na budowanie skuteczniejszej komunikacji. „ -CO TO ZA PROGRAM?” - scenki z wykorzystaniem metaprogramów, wspólna analiza, wnioski.
-Systemy reprezentacji: audytywny, wizualny, kinestetyczny, typy mieszane sztuka dopasowania do rozmówcy z wykorzystaniem określonych zwrotów, przenośni, porównań. Diagnoza własnych preferencji – praca w grupach zadaniowych.
4. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
-Typy temperamentu, czyli czego będzie oczekiwał od nas choleryk, czego flegmatyk, melancholik, a czego sangwinik? Konfliktowe zestawienia. Czy można temu zaradzić?
-Test - AUTODIAGNOZA – praca indywidualna.
-Turniej drużyn „KIM JEST TA OSOBA?”, utrwalający wiedzę na temat dopasowania.
5.Konstruktywna dyskusja
-Jak budować bezpieczną przestrzeń podczas prowadzenia dyskusji - niezbędne techniki: docenianie, dopytanie, szukanie punktów wspólnych, parafrazowanie i in. -Jak wyrażać siebie, czyli: „Dla nie ważne jest…, chcę, potrzebuję, myślę, lubię, uważam…”. Zamiana komunikatu „Ty’ na „Ja”.
-Ćwiczenie „BARONOWA” - praca grupowa; prowadzimy dyskusję, celem grupy jest uzyskanie jednomyślności przy zachowaniu wszystkich technik wspierających konstruktywną wymianę odmiennych zdań.
-Wspólna analiza, wnioski: cechy prawidłowo prowadzonej dyskusji.
6.Jak dbać o komunikację w pracy zespołowej
-Reguły rządzące komunikacją zespołową
-Ćwiczenie „OBELISK” - gra; uczestnicy poszukują rozwiązania zadania, ale jego odnalezienie jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy. Wspólna analiza, wnioski. -Ćwiczenie „BUDYNEK” – gra; uczestnicy pracują w dwóch zespołach na czas, tworząc budynek, który znają tylko z opisu.
-Podsumowanie reguł rządzących pracą zespołową: zaangażowanie wszystkich, dbałość o wysłuchanie wszystkich pomysłów, wyłonienie lidera, określenie strategii i celu, przedkładanie celów zespołu ad cele indywidualne.
7.Asertywność, czyli przejęcie odpowiedzialności za swoje życiowe decyzje i wybory
-Analiza fragmentu filmu - studium przypadku. Ustalenie definicji zachowania asertywnego. Dlaczego ludzie tak źle pojmują asertywność i jakie są tego konsekwencje?
-MAPA ASERTYWNOŚCI - jakie obszary zachowań wchodzą w skład asertywności?
-Typy zachowań – agresja, bierność, manipulacja (styl bierno-agresywny) i asertywność. Dlaczego asertywność to także elastyczna umiejętność stosowania innych stylów?
-Koszty braku asertywności – dyskusja moderowana
-Wybrane techniki asertywne – z treści na proces, zdarta płyta, asertywna odmowa, wyznaczanie granic, sondowanie, zamiana oceny w opinie, odkładanie na później.
-SCENKI - układanie scenariuszy rozmów z wykorzystaniem technik asertywnych – odgrywanie ról, wspólna analiza, wnioski.
8.Podsumowanie
TRENER: Adrianna Zbińska
Trener i praktyk. Wieloletni menedżer, kierujący zespołami i projektami. Posiada 15 letnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta. Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe.
Przeczytaj więcej na: http://www.szkolenia.avenhansen.pl/trenerzy/adrianna-zbinska.html
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: http://www.szkolenia.avenhansen.pl/assets/dokumenty/formularz-zamowienia.pdf
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook